Reklamácie
VII.Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, reklamácie)
Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho
obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade
zistenia existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho povinný
umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru,
ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto
vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci
odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou, alebo potvrdiť doručenie tovaru s
vadou a následne v zmysle reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu
vád tovaru u predávajúceho. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať
dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie
tovaru predávajúcemu znáša predávajúci. O takejto situácii nás prosím
okamžite informujte emailom na [email protected], alebo na telefónnom
čísle +421233418621.
Nezabudnite si tiež skontrolovať počet balení a tento počet zapíšte
do prepravného listu, ktorý podpisujete pri preberaní zásielky. Toto je
nevyhnutné pre prípad, ak by nebola dodaná niektorá súčasť celku.
7.1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo,
aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný
vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
7.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru,
alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým
predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru
alebo závažnosť vady.
7.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný
tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
7.4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni
tomu, aby sa tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci
právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie
isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak
však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo
pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
7.5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
7.6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú
z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 7.1. až 7.3. týchto obchodných a
reklamačných podmienok) a právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 623
Občianskeho zákonníka (bod 7.4. až 7.5. týchto obchodných a reklamačných
podmienok) tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci
mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.
7.7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov
SR a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho alebo u
určenej osoby. Informácie o určených osobách a servisných miestach pre
záručný a pozáručný servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu
alebo ich poskytne predávajúci kupujúcemu na požiadanie telefonicky
alebo prostredníctvom e-mailu.
7.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok
predávajúceho, teda čl. 7 týchto obchodných a reklamačných podmienok.
Kupujúci bol riadne oboznámený s reklamačným poriadkom a informovaný o
podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno
reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18
ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení
neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") v čase pred uzavretím kúpnej
zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a reklamačné podmienky na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci
mal možnosť si v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich.
7.9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od
predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
7.10. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za
vadu tovaru týkajúcu sa len tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré
zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a
bol zakúpený u predávajúceho.
7.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v
prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že
doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav
vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa bodov 7.1. až 7.5. týchto
obchodných a reklamačných podmienok (ďalej len "Oznámenie o uplatnení
reklamácie") vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie,
ktorý Vám pošleme na vyžiadanie na Vami uvedenú emailovú adresu. Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na
reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci
je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky
požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru;
kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. §
622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť
reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie
záručných opráv (ďalej len "určená osoba"). Zoznam určených osôb je
uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť
predávajúci.
7.12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť
predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky
nasledujúce podmienky:
7.13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne
doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je okrem
splnenia podmienok podľa bodov 7.12 písm. a) týchto reklamačných a
obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na
vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru predávajúcim alebo treťou
osobou určenou predávajúcim. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru,
ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne
zabudovaný začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej
vety. Ak však predávajúci alebo ním určená tretia osoba napriek
poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí
vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní od
doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu, reklamačné
konanie začína dňom doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie
predávajúcemu.
7.14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o
uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim,
napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe. Ak je reklamácia uplatnená
prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak
nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného
odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie;
potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má
možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
7.15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v
zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň
je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť
predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v
zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je
predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie
podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní
od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa
vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní
odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia
reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie
reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má
spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť, alebo má právo na výmenu tovaru za
nový tovar.
7.16. Záruka sa nevzťahuje na vady, na ktoré bol v čase uzatvárania
zmluvy upozornený, alebo o ktorých musel s prihliadnutím k okolnostiam
pri uzatváraní zmluvy vedieť.
7.17. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú
vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
7.18. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
Vrátenie tovaru
VIII.
Odstúpenie od zmluvy
8.1. Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z
kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak
výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve
prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili
realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej
zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého
úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať
tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v
cene, ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto
skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť
kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od
kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od
kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a
obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už
zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od
oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
8.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania
dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len "Zákon o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku") v lehote 14 dní od prevzatia
tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o
poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak
predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3
Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
8.3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar
rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v
klasickom "kamennom" obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie
povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
8.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci
alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti
objednaného tovaru.
8.5. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je
kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
8.6. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou
spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy,
alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára,
ktorý Vám pošleme na vyžiadanie. Lehota na odstúpenie od
zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo
odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7
ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
8.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto
obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované
vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1
týchto obchodných a reklamačných podmienok, najmä identifikáciu
kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru,
spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu
a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
8.8. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj
každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci
odstúpil. Od kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné
platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a
platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o
ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je
predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu
služby.
8.9. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v
lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť
na adresu prevádzkovateľa, alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe
poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci
navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne, alebo prostredníctvom ním
poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a
reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný
na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
8.10. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný
vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v
originálnom obale a nepoužívaný.
8.11. Dôrazne odporúčame tovar poistiť. Zásielky na dobierku
predávajúci nepreberá. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu,
najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy
vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej
zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a
poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť
kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných a reklamačných
podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar, alebo kým kupujúci
nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci
navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne, alebo prostredníctvom ním
poverenej osoby.
8.12. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo
osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak
predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil
povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku.
8.13. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré
vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec
zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci
nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
diaľku.
8.14. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar
rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s
kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby
kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
8.15. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu
tovar, ktorý je používaný, poškodený, alebo neúplný, zaväzuje sa
kupujúci uhradiť predávajúcemu: